6097211609 |
Estratègies i dinàmiques per a la regulació del comportament i gestió d'emocions a l'aula |
2021-2022 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
6/9/2021 - 3/3/2022 (22 hores) de 12:30h a 14:00h |
|
ESC Balàfia |
|
c. Les Valls d'Andorra, 20 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
En format virtual durant el primer trimestre. |
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 06/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Assessorament al centre d'estratègies i dinàmiques per la regulació del comportament i gestió d'emocions a l'aula.
|
| |
Objectius |
1. Ajudar als i les mestres en el procés educatiu de l’alumnat que presenta dificultats per regular el seu comportament i les seves emocions.
2. Conèixer i reflexionar sobre les dificultats de regulació de la conducta i les emocions dels infants.
3. Conèixer i reflexionar sobre metodologies i dinàmiques per aconseguir models d'intervenció de centre i aula que afavoreixin climes emocionals positius i l'atenció més personalitzada.
4. Detectar i avaluar els aspectes personals de l'alumnat (punts forts i febles) per regular la conducta.
5. Planificar canvis en l’entorn escolar, per crear entorns favorables.
6. Conscienciar sobre les necessitats educatives de l'alumnat i afavorir pautes i estratègies d’actuació directa a l’aula.
|
| |
Continguts |
1. Diferents estratègies pel professorat per regular les emocions i el comportament de l'alumnat.
2. Proposta de diferents models i metodologies per tal d'aconseguir un clima positiu a l'aula.
3. Diferents estratègies per poder avaluar l'alumnat.
4. Planificació de creació d'entorns favorables.
5. Cerca de pautes i estratègies a l'aula per tal d'afavorir les necessitats educatives dels i les alumnes.
|
| |
Observacions |
A proposar pel perfil professional d'atenció a la diversitat.
|
| |
Formador/a |
M. Pilar Pàmies i Andrea Zapater
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones de la formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat adreçada a l'equip de mestres de l'Escola Balàfia, de Lleida.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
06/09/2021 |
1200 |
1330 |
Sessió 2 |
dijous |
14/10/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 3 |
dijous |
28/10/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 4 |
dijous |
11/11/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 5 |
dijous |
25/11/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 6 |
dijous |
16/12/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 7 |
dijous |
13/01/2022 |
1230 |
1400 |
Sessió 8 |
dijous |
27/01/2022 |
1230 |
1400 |
Sessió 9 |
dijous |
10/02/2022 |
1230 |
1400 |
Sessió 10 |
dijous |
03/03/2022 |
1230 |
1400 |
|
| |